top of page

Poorthuis, open huis, ook zonder afspraak.

In een wereld waar snelle service en transparantie steeds belangrijker worden, is het essentieel dat ook de lokale overheid meegroeit met deze verwachtingen. Bij PeerdeKracht begrijpen we dat heel goed. Daarom stellen we concrete verbeterpunten voor om de dienstverlening aan de Perenaar te optimaliseren. Hieronder leest u hoe we onze dienstverlening willen aanpassen om aan uw behoeften te voldoen.


Snelheid en flexibiliteit in het Poorthuis

We leven in een 24/7 economie waar de burger gewend is aan flexibiliteit. Het is daarom niet meer dan normaal dat ook de dienstverlening van de overheid hierop aansluit. PeerdeKracht is dan ook vastbesloten om de interactie tussen de burgers en het bestuur te moderniseren.

Binnen de drie dagen word jij geholpen door de gemeentediensten, met of zonder afspraak, zowel tijdens de kantooruren, ‘s avonds of op zaterdagochtend. Of u nu naar ‘t Poorthuis komt of liever heeft dat wij bij u thuis langskomen, met of zonder een voorafgaande afspraak, het zal allemaal mogelijk zijn. Dit vereist een aanpassing van de huidige dienstverleningsregeling, die we als te log en stroef ervaren.


Val maar binnen met uw vragen!

Een goed gesprek kan wonderen doen. Daarom zorgen we voor vrije inloopmomenten waar u, zonder afspraak, de burgemeester en schepenen kunt ontmoeten. Een kop koffie en een open gesprek kunnen bruggen bouwen tussen burgers en bestuur. Gaan we alles kunnen oplossen? Wellicht niet, maar wij zijn er voor u, om te luisteren en samen te werken.


7/7 Smartkiosk

Wat dacht u van een smartkiosk in het Poorthuis? Als je thuis niet zo handig bent met de computer, kan u zonder te hoeven wachten aan deze kiosk allerhande papieren opvragen zoals geboorteaktes, reistoelatingen, attest van goed gedrag en zeden, en meer. Lukt het je niet dadelijk, een van de medewerkers helpt je graag voort.

In plaats van enkel te investeren in recepties voor nieuwe inwoners, investeren we in onthaalgesprekken waarbij we de mensen informeren over onze dienstverlening en de mogelijkheden in Peer. Op die manier verlagen we de drempel voor de momenten dat ze ons nodig hebben.


Mobiele dienstverlening: het draagbaar loket

Het draagbaar loket van mobio maakt het mogelijk voor de medewerkers burgerzaken om persoonlijk bij burgers langs te gaan, thuis of in een instelling. Dit zorgt ervoor dat ook Perenaren die niet zo mobiel zijn erkend worden. De medewerker kan ter plaatse thuis of in een voorziening vingerafdrukken afnemen, een pasfoto maken en zelfs een elektronische handtekening registreren. Door dit in te zetten willen we de dienstverlening ook buiten de grenzen van het stadhuis optimaliseren, we willen, waar nodig,  naar een dienstverlening bij de burger thuis. Dit vergroot de toegankelijkheid en het gemak voor iedereen aanzienlijk.


Transparant en performant ticket-support-systeem

Een ander speerpunt is de implementatie van een performant ticket-support-systeem. Dit systeem zal ervoor zorgen dat u op ieder moment en vanuit elke locatie precies kunt volgen hoe het staat met uw vergunning, vraag of klacht. U krijgt transparant inzage in elke stap van het proces: bij wie ligt mijn dossier, welke acties zijn of worden nog ondernomen en, misschien wel het belangrijkste, wanneer kan ik een definitief antwoord verwachten?

Deze aanpak zorgt ervoor dat u niet langer zelf constant hoeft op te bellen om de status van uw dossier te kennen. Het is een proactieve benadering waarbij wij begrijpen dat duidelijke communicatie en efficiëntie hand in hand gaan. Zo bent u altijd op de hoogte, zonder onnodige stress of tijdverlies.

28 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Plan tegen eenzaamheid

Eenzaamheid is een stille realiteit die overal in Peer sluimert, van onze jongeren tot onze meest actieve burgers. Het is een complexe...

Digitale inclusie

Een digitaal Peer is een verbonden Peer. In een steeds meer digitale wereld streeft Peer ernaar iedere burger mee te nemen in de digitale...

Comments


bottom of page